Istraživanja i projekti
Sticanje kompetencija u IoT-u i AI - InnovateYourFuture
Prodor u oblasti vještačke inteligencije je na ubrzanom putu razvoja, a dodatno je podstaknut inovacijama u drugim srodnim tehnologijama, uključujući računarstvo u oblaku, velike podatke, Internet stvari i virtuelnu stvarnost. Kao konvergencija šireg spektra srodnih tehnologija, AI je stekla potencijal da donese nove mogućnosti za globalni razvoj i društvene promjene. Danas se sve veći broj poslova odnosi na IoT i AI. Univerziteti širom svijeta stoga sve više rade na isporuci zanimljivih i korisnih kurseva kako bi omogućili studentima da budu spremni za današnje i buduće potrebe za kompetencijama za internet stvari i vještačku inteligenciju. Među njima, interdisciplinarno IoT i AI omogućava nove oblike učešća u računarstvu; dok primjenljivost IoT pronalazaka za rješavanje problema koji su uobičajeni u svakodnevnom životu učenika može olakšati motivaciju učenika za usvajanje predmeta. Strategija predviđena vizijom 2024. digitalna Crna Gora uz upotrebu naprednih informaciono-komunikacionih tehnoloških (IKT) rješenja u svim sektorima privrede i razvijenu informatičku svijest koja omogućava dinamičan i proaktivan pristup novim i inovativnim tehnologijama.
Postojeće fokusne oblasti i tehnologije su telekomunikacije i softverski inženjering. Dalje razvojne aktivnosti i identifikovani potencijali u Strategiji su: komunikacione tehnologije nove generacije, internet stvari, virtuelna realnost (VR), proširena stvarnost (AR), 3D tehnologije (3d štampa), digitalna transformacija (sistemi za planiranje resursa preduzeća (ERP), e-trgovina, finansijske tehnologije itd.), blockchain tehnologija i kriptovaluta, veliki podaci, cloud – usluge, bezbjednost informacionih sistema, pametne tehnologije, zelene IKT.
Ipak, podučavanje IoT i AI tema je izazovan zadatak zbog složenosti i nestrukturirane prirode IoT-a. Zahtijeva da se isporuče vještine u više domena, uključujući projektovanje, hardverski i softverski inženjering i često je teško pronaći ulaznu tačku na teren.
Glavni cilj u okviru ovog projekta je da se podstakne radoznalost učenika za IoT i AI predmete i da se pripreme za moguće buduće profesionalne karijere, da izgrade svoje digitalne vještine i primijene stečeno znanje u svakodnevnom životu i širem realnom kontekstu. Samo pružanjem kvalitetnog obrazovanja i upotrebom različitih formalnih, neformalnih i inovativnih obrazovnih alata, nastavnici će moći da pruže učenicima relevantne mogućnosti da izgrade svoje digitalne vještine.